Na verloop van tijd is het best mogelijk dat je bedrijf als dusdanig uitgebreid is geworden dat het noodzakelijk is om te verhuizen naar een andere locatie. Een zakelijke verhuizing vergt niet alleen heel wat tijd, maar ook inspanningen. Lang niet elke bedrijfsleider heeft deze tijd zomaar voor handen of staat er om te springen om de zakelijke verhuizing zelf te doen. Omwille van deze reden wordt er dan ook niet zelden voor gekozen om de zakelijke verhuizing uit te besteden aan een professioneel verhuisbedrijf. Ben jij ook van plan om de locatie van jouw bedrijf te veranderen, maar wil je de verhuizing graag uitbesteden? Lees dan snel verder en kom alles te weten over de mogelijkheden en kosten die zijn verbonden aan een zakelijke verhuizing!
Hoeveel kost een zakelijke verhuizing?
Zoals reeds aangegeven is het plannen en uitvoeren van een zakelijke verhuizing niet iets dat je zomaar in één, twee, drie doet, in tegendeel. Het kan omwille van deze reden dan ook zeer interessant zijn om een beroep te doen op een ervaren partij die een dergelijke verhuizing voor jou kan uitvoeren. Je kan op dit vlak een keuze maken uit tal van verschillende verhuisbedrijven. Zo zijn er bijvoorbeeld de verhuisbedrijven die beschikken over het keurmerk “Professionele Project Verhuizers”. Zij hebben gegarandeerd precies die expertise aan boord die voor het voltrekken van jouw zakelijke verhuizing goed van pas kan komen. Je dient er verder rekening mee te houden dat de gemiddelde kostprijs voor een zakelijke verhuizing ergens is gelegen tussen de 20 en 25 euro per kubieke meter. Wil je graag een meer gedetailleerd beeld krijgen van de kostprijs van een zakelijke verhuizing? Dat is geen enkel probleem!
Type zakelijke verhuizing | Benodigdheden |
– 50 werkplaatsen – 10 verhuisdozen per persoon – Vergaderruimte + eventuele keuken |
– 3 verhuiswagens (met grote capaciteit) – 2 verhuisliften – 8 verhuizers – 1 werkdag |
Totale omvang: 300 kubieke meter | Totale kostprijs: Ongeveer 6.000 euro |
De voordelen van een professionele verhuizer
Je kan er zoals reeds aangegeven voor kiezen om gebruik te maken van de diensten van tal van verschillende verhuizers wanneer je een zakelijke verhuizing op de planning hebt staan. Toch blijft kiezen voor verhuizers die beschikken over het keurmerk Professionele Project Verhuizer zeer interessant. Dergelijke verhuizers dienen immers aan verschillende eisen te voldoen. Hierbij kan je niet alleen denken aan eisen op vlak van veiligheid en integriteit, maar ook aan kwaliteit, vakmanschap en de ontwikkeling hiervan. Kenmerkend voor Erkende Verhuizers is in ieder geval dat minimaal 70 procent van de verhuizers over een erkend diploma dienen te beschikken. Dit zorgt er voor dat met een gerust hart kunt slapen, jouw zakelijke verhuizing is zonder enige twijfel in goede handen! We zetten de voordelen van een professionele verhuizer nog even nadrukkelijk voor jou op een rijtje:
- Het best mogelijke deskundige advies evenals begeleiding van de verhuizing
- Gegarandeerd een uitstekende kwaliteit, vakmanschap en integriteit
- Elk type zakelijke verhuizing is mogelijk
- De bedrijfsprocessen ervaren slechts een beperkt oponthoud
- De zekerheid van een echt branche keurmerk
- De verhuizing vindt steeds plaats onder de algemene voorwaarden voor bedrijfsverhuizingen
- Een zeer ruim aanvullend dienstenpakket
Keuzes die de kostprijs van een zakelijke verhuizing kunnen beïnvloeden
Diverse beslissingen die jij maakt kunnen een niet onaanzienlijke invloed hebben op het prijskaartje dat wordt aangerekend voor een zakelijke verhuizing. We hebben deze keuzes even voor jou op een rijtje gezet zodat je er zo goed als mogelijk rekening mee kan houden:
Keuze 1: De bedrijfsinventaris
Een zeer belangrijke factor is de omvang van de bedrijfsinventaris. Sterker nog, eigenlijk heeft deze keuze de grootste invloed van allemaal op het prijskaartje dat in rekening wordt gebracht voor een zakelijke verhuizing. Het verhuizen van een kantoor met minder dan 20 werkplekken zal namelijk als vanzelfsprekend minder geld kosten dan het verhuizen van een kantoor bestaande uit 50 werkplekken. In dit laatste geval zijn er namelijk meer verhuiswagens, maar ook meer verhuizers nodig en dat kost uiteraard een pak (extra) geld.
Keuze 2: Eventuele extra verhuizers
Voor veel bedrijven is het van cruciaal belang dat de verhuizing zo vlot mogelijk verloopt. Alleen op deze manier kan er namelijk voor worden gezorgd dat er zo weinig mogelijk tijd wordt verloren. Een snelle verhuizing hoeft in tegenstelling tot wat veel mensen in het geheel niet te betekenen dat de kosten hoger uitvallen, in tegendeel. Een verhuisploeg die bestaat uit meerdere verhuizers kan immers veel efficiënter en sneller werken waardoor er minder uren nodig zijn. Dit zorgt er voor dat de zakelijke verhuizing in een aanzienlijk kortere termijn kan worden afgerond en dat merk je aan het prijskaartje dat in rekening wordt gebracht.
Dienst | Gemiddelde kostprijs |
Een professionele verhuizer | Ongeveer 35 euro per uur |
Verhuiscoördinator (optioneel) | Ongeveer 65 euro per uur |
Keuze 3: De voorrijkosten
De volgende keuze richt zich op de voorrijkosten die door het zakelijke verhuisbedrijf in rekening worden gebracht. Deze kosten worden hoofdzakelijk aangerekend wanneer de afstand tussen de twee bedrijfspanden en de locatie van het verhuisbedrijf ver uit elkaar zijn gelegen. De voorrijkosten lijken op het eerste zicht misschien niet zo indrukwekkend, maar ze kunnen wel een behoorlijke meerprijs op de eindfactuur betekenen. Wanneer je er met andere woorden zeker van wenst te zijn dat er zo weinig mogelijk kosten aan je zakelijke verhuizing zijn verbonden is het beslist de moeite waard om te kiezen voor een regionaal verhuisbedrijf. Je zal merken dat je alleen op deze manier de meest optimale besparing voor je zakelijke verhuizing zal weten te realiseren.
Keuze 4: Eventuele extra verhuisdiensten
De vierde en laatste keuze heeft betrekking tot mogelijke extra verhuisdiensten die noodzakelijk kunnen zijn om een zakelijke verhuizing zo vlot mogelijk te laten verlopen. Het betreft hier onder meer het archiveren, maar wat bovendien ook te denken van het (de)monteren van de meubelen die in de verschillende kantoorruimtes zijn terug te vinden? Het zijn stuk voor stuk zaken die jou als eigenaar van het bedrijf heel veel tijd kunnen besparen, maar waar uiteraard wel een extra kostprijs aan is verbonden.
Extra verhuisservice | Gemiddelde kostprijs |
Archiveren | Ongeveer 35 euro (per persoon en per uur) |
Monteren en / of demonteren | Ongeveer 35 euro (per persoon en per uur) |
Handyman service | Ongeveer 40 euro (per persoon en per uur) |